Besöker en kund i Varberg idag. Det är ett stort husföretag som säljer timmer, villor, skog samt hyr ut fastigheter runt om i Sverige. Jag besöker bolaget för att ha en uppföljning kring vårt arbete med deras marknadsföring i radio. Bolaget vill nå ut till bostadsrättsinnehavare och villaägare i västra Sverige. Fokus är att få privatpersoner att byta ut sina dörrar till säkerhetsdörrar. En säkerhetsdörr skiljer sig från en vanlig dörr. Med en säkerhetsdörr kan du få en högre säkerhet mot inbrott genom dörren. Bor du i en lägenhet har du fördelen att dörren dämpar ljud från trapphuset.
Reklamen som vi har kört har nu spelats upp för målgrupper i Varberg, Kungsbacka och Mölndal. Nästa steg är att sända radioreklamen i Göteborg, Hisingen och Kungälv under 2 veckor. I samband med radioreklamen så sänder bolaget ut erbjudanden till boende i utvalda områden, man kompletterar även med reklam i rörligt format på Youtube.
Jag har jobbat med radioreklam i drygt 7 år och älskar mediet och jobbet. Radioreklam är effektivt när du vill bygga kännedom om varumärke eller har en säljkampanj inom en region.
För att lära mig lite mer om säkerhetsdörrar så har jag kollat upp sortimentet som finns på http://yoursafety.se/. Vill du lära dig om säkerhet kan jag rekommendera att du besöker www.stoldskyddsforeningen.se, som är en ideell förening med fokus att skapa ett säkrare samhälle för medborgarna.
När det gäller säkerhet för min del så har jag investerat i ett inbrottslarm samt brandlarm i huset. Risken för inbrott är låg hos mig, men jag känner lite extra säkerhet med larmet installerat. Det bör även skrämma iväg potentiella tjuvar när de ser att jag har ett larm installerat i huset.